2015. jún 27.

Liberland magyar nagykövete

írta: Liberlander
Liberland magyar nagykövete

Tanul, vízilabdázik, repül és országot épít

liber-bala4.jpgMagyar Balázs még áprilisban lett Liberland magyarországi nagykövete. Pár napja tért haza a Basecampből, hogy szinte annak folytatásaként egyetemi táborba menjen. Kíváncsiak voltunk, hogyan lesz valakiből 23 évesen egy virtuális ország nagykövete. Balázzsal Balatonlellén a Műszaki Egyetem táborában beszélgettünk.

LLBH (liberland.blog.hu): Hogyan szólíthatom? Nagykövet úrnak?

Inkább Balázsnak.

LLBH: Hogyan lesz valaki 23 évesen nagykövet?

liber-hungary.jpgMég áprilisban, amikor az index.hu első cikke megjelent Liberlandról már akkor elkezdett érdekelni a téma. Úgy éreztem, ez egy olyan dolog, amire oda kell figyelni. Rákerestem a Facebook csoportra és rögtön csatlakoztam. Akkor még csak pár ezer követője volt, de ma már 150 ezer felett jár a létszám.

Április végén Vít Jedlička  elnök európai körútra indult és ennek keretében látogatott Budapestre is. A Dunán az egyik étterem hajóra invitálta az érdeklődőket, de erről csak egy rövid bejegyzés volt a Facebook oldalon. Éppen ráértem és elmentem...

A Víttel való beszélgetés érdekes volt. Ő elmondta, hogy szeretné, ha minden országban létrejönnének Liberlandot támogató baráti társaságok. Megkérdezte, hogy vállalom-e a szervező szerepét és én igent mondtam. Nos, így lettem nagykövet, de ez inkább egy szervezői feladat.

LLBH: Hogyan zajlik a szervezői munka?

liber-bala-hajo.jpgLétrehoztunk egy Facebook csoportot Liberland Hungary néven. Ebből egy kis közösség alakult ki. Havonta találkozunk egy kávéházban és beszélgetünk. Ha tudunk, akkor lemegyünk az alaptáborba is, de sajnos elfoglaltságaim miatt ez csak ritkán sikerül. Most is csak egy pár napot töltöttem ott, mert vissza kellett jönnöm az egyetemi tábor miatt. 

De amit tudunk segítünk, például mi segítettünk Mohácson a hajó megvásárlásánál. Sajnos, a magyar hatóságok nem kapkodják el a dolgot és még mindig nem adták ki az új hajólevelet. Szervezünk egy buszos összefogást is, mert a más országokból érkező érdeklődők csak nehezen jutnak le az alaptáborba. Bérelünk egy kisbuszt és a repülővel Budapestre érkezőket azzal visszük át Szerbiába.

liber-bala2.jpgLLBH: Láttuk a Facebook profilján, hogy vízilabdázik.

Igen, a Műszaki Egyetem csapatában játszom, éppen egy olaszországi edzőtáborozásra készülünk. De nagy szerelmem a repülés is, nemrég kaptam meg azt a minősítést, amivel már éjszaka is repülhetek. Gondoltam is, hogy ha sem szárazföldön, sem hajón nem engednek be Liberlandbe, akkor marad a repülő...

LLBH: Lát reális esélyt arra, hogy valami megvalósul Liberlandből?

Liberland felépülését nem úgy kell elképzelni, hogy holnapra kinőnek a földből a toronyházak. Most még az is nehéz feladat, hogy egyáltalán bejusson valaki a területre. Viszont, ha ez sikerül, akkor eleinte valószínűleg csak sátortábor lesz, amit majd követnek az első épületek. Öt, tíz év alatt már sokat fejlődhet a terület.

liber-bala3.jpgÉn jelenleg a Műszaki Egyetemen villamosmérnöknek tanulok, a mesterkurzusra járok éppen. Sokat gondolkodom Liberland elektromos hálózatán, de erre már vannak jó megoldások. Például egy magyar vállalkozás felajánlotta, hogy napelemeket telepítene a területre. Ha ezt kiegészítjük a Tesla cég által most kifejlesztett háztartási akkumulátor rendszerrel, akkor nem is lesz szükség elektromos hálózatra.

LLBH: Jelenleg minden ide köti, a barátok, a csapat, az egyetem. Leköltözne Liberlandbe, ha elindulna ott az építkezés?

Ez még nagyon a jövő. De most őszintén, távolság ma 200 kilométer? Én soha nem akartam egy átlagos, unalmas életet élni. Egy új ország felépítése viszont egy életre szóló kihívás...

 

 

 

Szólj hozzá

élet portré Szerbia Horvátország Magyar Balázs Vít Jedlička Liberland